Auris Prof. Groenschool Aurislogo

Werkwijze

Op onze school werkt een gevarieerd team van onder andere groepsleerkrachten, onderwijsassistenten, vakleerkrachten, logopedisten en intern begeleiders samen. Zij werken niet alleen samen met elkaar, maar ook samen met ouders. Deze samenwerking vormt de basis voor kwalitatief goed onderwijs.

Ons onderwijs ondersteunt de leerlingen in hun totale ontwikkeling. Het lesaanbod stemmen wij af op de behoefte van de leerling. Spraakontwikkeling, taalontwikkeling en communicatie nemen een centrale plaats in. Ook spelen en het aanleren van sociale vaardigheden vinden wij belangrijk. Wij zien spelen als een manier om te ontwikkelen en te leren. Het bevordert het leren en de taalontwikkeling en stimuleert het denken. 

De lesstof in de klas is vergelijkbaar met die van een reguliere school. De manier van aanbieden van de lesstof verschilt. Onze school gaat uit van de onderwijsbehoefte van de leerling. In de balkjes hieronder staat informatie over hoe wij omgaan met bijvoorbeeld voorspelbaarheid, structuur, regels, autonomie van de leerling, feedback op gedrag van de leerling,de relatie tussen leerkracht en leerling en hoe wij verder ons onderwijs aanpassen op de behoefte van de leerling (op het gebied van spraak/taal/communicatie en didactiek). Wilt u hier meer over weten? Klik dan op de groene balkjes.

Wilt u meer weten over groepsindeling, ontwikkelingsperspectief, leerlingenzorg, leerlijnen, methodieken of onderwijsarrangementen? Klik dan op één van deze onderwerpen in het menu links op deze pagina.

  • Rust en structuur
  • Rust en structuur

    We willen voor leerlingen een veilige omgeving creëren die uitdaagt om te leren. Dit doen we door structuur aan te brengen en duidelijke regels te stellen. 

  • Professioneel
  • Professioneel

    We werken met een zeer professioneel team. Leerkrachten, logopedisten, onderwijsassistenten en pedagogen werken samen aan goed opbrengstgericht onderwijs en zorg voor elke leerling. 

  • Totale communicatie
  • Totale communicatie

    We bevorderen de taalontwikkeling van onze leerlingen met diverse middelen. Leerstof maken we beeldend met picto's, foto's en tekeningen en we maken gebruik van ondersteunende gebaren.

  • Spel en plezier
  • Spel en plezier

    Leren met plezier en spelenderwijs leren. Samen spelen en samenwerken. In een positieve atmosfeer leren van en mét elkaar. 

  • Overal taal
  • Overal taal

    In alle lessen is er veel aandacht voor taal. Bevorderen van de communicatieve ontwikkeling staat centraal bij creatieve vakken, gymnastiek, wereldoriëntatieen lessen sociaal-emotionele ontwikkeling.