Auris Prof. Groenschool Aurislogo

Contact


Hooglandseweg-Noord 140
3813 VE Amersfoort
Tel. (033) 479 44 88 
prof.groenschool@auris.nl

Deel deze pagina


Stel een vraag

Leerlingenzorg en OPP

Leerlingenzorg
Jaarlijks stellen wij per groep een groepshandelingsplan op en voor iedere leerling een ontwikkelingsperspectief (OPP). Hierin staan doelen die we willen behalen per groep en per leerling. Wij streven naar een zo hoog mogelijk eindniveau van de leerling. De leerkracht en de logopedist stellen het ontwikkelingsperspectief op. Zij doen dit op basis van dossiergegevens en de onderwijsbehoeftes van de leerling. Het OPP bespreken wij met de ouders. Twee keer per schooljaar gaan we na of de leerling de doelen haalt tijdens een groepsbespreking. Wij bespreken dit met ouders.

Soms verloopt de ontwikkeling van de leerling niet zoals verwacht. De leerkracht kan dan hulp vragen aan de intern begeleider. De logopedist kan hulp vragen aan de senior logopedist. Samen kijken zij welke oplossingen nodig zijn om toch de gestelde doelen te halen. Zij betrekken hier ook de ouders in. De leerkracht en logopedist bespreken de situatie van de leerling in de Commissie van Leerlingzorg. In deze commissie zitten de volgende personen.

  • Teamleider.
  • Leerkracht. 
  • Logopedist.
  • Intern begeleider. 
  • Schoolpsycholoog. 
  • Schoolmaatschappelijk werk en schoolarts op afroep. 

Soms maken wij ook gebruik van specialisten buiten onze school. Wij bespreken altijd met ouders wat wij hebben besproken over de leerling. Wilt u meer weten over leerlijnen of methodieken? Klik dan op Leerlijnen of op Methodieken in het menu aan de linkerkant van deze pagina.

  • Rust en structuur
  • Rust en structuur

    We willen voor leerlingen een veilige omgeving creëren die uitdaagt om te leren. Dit doen we door structuur aan te brengen en duidelijke regels te stellen. 

  • Professioneel
  • Professioneel

    We werken met een zeer professioneel team. Leerkrachten, logopedisten, onderwijsassistenten en pedagogen werken samen aan goed opbrengstgericht onderwijs en zorg voor elke leerling. 

  • Totale communicatie
  • Totale communicatie

    We bevorderen de taalontwikkeling van onze leerlingen met diverse middelen. Leerstof maken we beeldend met picto's, foto's en tekeningen en we maken gebruik van ondersteunende gebaren.

  • Spel en plezier
  • Spel en plezier

    Leren met plezier en spelenderwijs leren. Samen spelen en samenwerken. In een positieve atmosfeer leren van en mét elkaar. 

  • Overal taal
  • Overal taal

    In alle lessen is er veel aandacht voor taal. Bevorderen van de communicatieve ontwikkeling staat centraal bij creatieve vakken, gymnastiek, wereldoriëntatieen lessen sociaal-emotionele ontwikkeling.